• Piękny brzuch po porodzie

    Mięśnie brzucha, mocno rozciągane przez 9 miesięcy ciąży, dostają za swoje... Dlatego ich powrót do formy też niestety musi trochę potrwać. Tym bardziej, jeśli to nie był pierwszy raz, a ciąża była duża. Nie powinnyśmy jednak zostawiać ich w tym stanie, nie tylko ze względu na wygląd naszego brzucha. Zbyt słabe mięśnie brzucha (szczególnie te głęboko położone) nie będą dawały odpowiedniej stabilizacji naszemu kręgosłupowi. A to prowadzi do bólu pleców oraz wadliwej postawy. Poza tym, bez odpowiednio silnych i wytrzymałych mięśni brzucha, trudniej nam wykonywać najprostsze codzienne czynności, chociażby wstanie z łóżka czy zajmowanie się naszym dzieckiem. Więc nie ma na co czekać, trzeba poprawić ich formę! Od czego zacząć, by zrobić to bezpiecznie i skutecznie? CZYTAJ WIĘCEJ
  • Aktywna w ciąży

    Naturalne, że będąc w ciąży, chcemy jak najlepiej zadbać o swoje zdrowie i kondycję, by stworzyć najlepsze warunki dla rozwoju naszego dziecka. Wiemy, że trzeba uważać na to, co jemy i pijemy, wysypiać się, spędzać czas na świeżym powietrzu. Chcemy też pozostać w dobrej formie fizycznej, przygotować się do porodu, a po porodzie nie mieć problemów z powrotem do sylwetki sprzed ciąży. Dlatego pojawia się temat ćwiczeń w ciąży. CZYTAJ WIĘCEJ
  • Trener fitness z ekranu czy na żywo?

    Ćwiczenia w domu, przed komputerem czy telewizorem, wydają się opcją idealną dla mam! Walczysz, kiedy pojawi się okazja – dziecko bawi się spokojnie, drzemie, albo tata wrócił z pracy i zajmie się potomkiem. Ostatecznie jest też noc- wszyscy śpią, a Ty masz w końcu chwilę dla siebie. Odpalasz internet, DVD, aplikację na telefonie, konsolę… Możliwości, jakie daje nam technika, są ogromne! Możesz wybrać: czy ćwiczysz z instruktorem polskim, czy zagranicznym, jaki rodzaj treningu i na jakim poziomie zaawansowania? Cena też jest przystępna w porównaniu z karnetem na siłownię! Można ćwiczyć nawet zupełnie za darmo, jest przecież spory wybór darmowych filmików w Internecie. W dodatku, nie musisz przejmować się strojem, nie ma znaczenia, czy masz na sobie super dri-fit markowy ciuch z najnowszej kolekcji, czy stary powyciągany dres. Najważniejsze, żeby było wygodnie! Do tego nikt nie widzi Cię czerwonej i zasapanej, kiedy niezdarnie wykonujesz kolejne powtórzenia... Czyżby same zalety? CZYTAJ WIĘCEJ
  • Fitness dla mam i niemowląt –jak wyglądają zajęcia? Na co się przygotować?

    Pierwsze zajęcia fitness, na które wybierzesz się ze swoim niedawno narodzonym dzieckiem, na pewno na długo zostaną w twojej pamięci. Czegoś takiego jeszcze nie widziałaś… Tu nie ma tematów tabu, a pojęcie wstydu nie istnieje ;) W jednym pomieszczeniu, w ciągu 50 minut, odbywają się karmienie i przewijanie, zabawy i awantury, łzy, radość i pocałunki. I czasem nawet ktoś poćwiczy! A ćwiczymy pośladki, brzuchy, bicepsy, mięśnie Kegla, nerwy... Nikogo nie dziwi matka karmiąca piersią na macie gimnastycznej i jednocześnie machająca nogą w rytm muzyki, obok dziecko siedzące mamie na twarzy, z drugiej strony zmiana pieluchy. Słychać dziwne odgłosy, którymi mamy „uspokajają” lub nawołują swoje dzieci, piski, wrzaski, płacz i śmiech. Tu dzieci pokazują umiejętności, które do tej pory ukrywały przed rodzicami. Można się dużo dowiedzieć o sobie i o swoim dziecku… I chociaż brzmi to jak koniec świata, jednak warto spróbować! :) Zawsze to trochę ruchu dla zdrowia i figury, wyjście do ludzi, poznanie kobiet w tej samej sytuacji i możliwość wymiany doświadczeń. A wszystko w najlepszym towarzystwie z możliwych – naszych dzieci! CZYTAJ WIĘCEJ
  • Fitness dla mam

    Kilka czy kilkanaście tygodni temu urodziłaś dziecko, gorący okres początków macierzyństwa powoli mija i teraz poczułaś, że czas zrobić coś dla siebie. Twoje ciało wygląda trochę inaczej niż przed ciążą, ciągle jesteś zmęczona, masz mało energii, bolą cię plecy, do tego brakuje ci kontaktu z ludźmi, wyjścia z domu… Jeśli tak jest, może warto pomyśleć o jakiejś aktywności ruchowej? CZYTAJ WIĘCEJ